Escrocii cibernetici dețin un izvor nesecat de idei: ultima înșelătorie pe care au făcut-o
Ca întotdeauna, lansarea iminentă a unui nou iPhone îi face pe unii oameni să-și piardă luciditatea. Apple poate face orice! Poate, dar un lucru pe care cu siguranță nu îl va face este să îți dubleze Bitcoin-ul.
În urmă cu câțiva ani, pe YouTube au existat o serie de escrocherii bazate pe Bitcoin și alte criptomonede, prin care utilizatorii erau îndreptați către site-uri false cu aspect autentic. Această tactică părea că a fost eliminată, dar a revenit într-o nouă formă în timpul evenimentului Apple.
După cum a raportat firma de securitate online ZScaler, un canal creat pentru a arăta exact ca transmisia oficială Apple a rulat alături de lansarea reală și a atras aproximativ 16.000 de telespectatori.
Canalul a legat în mod repetat un site web în timpul evenimentului, care a fost conceput pentru a arăta ca site-ul oficial al Apple. Acolo „Apple” organiza o tombolă pentru 1.000 de Bitcoin sau aproximativ 42 milioane de dolari. Uimitor că oamenii au plecat pe fentă, nu-i așa?
La vremuri noi, tehnici vechi
Jucătorii de Runescape și EVE se vor bucura de următoarea parte, mecanismul prin care era realizată scamatoria este următorul: utilizatorii trimiteau bitcoin-ul la o adresă de portofel, cu promisiunea că va fi dublat și returnat. Înșelătoria a existat în Runescape din totdeauna și este la fel de simplă pe cât pare: promiți să dublezi banii care ți-au fost dați, apoi… pleci cu ei.
Ghici ce? Niciuna din criptomonedele trimise în portofelul „Apple” nu au fost returnate. Potrivit ZScaler, contul a primit 1.48299884 bitcoin, care valorează aproximativ 69.000 de dolari.
Cu toată seriozitatea, acesta este doar un alt memento al regulilor dinainte de era internetului, dacă ceva sună prea bine ca să fie adevărat, probabil că nu este.
Și, deși te întrebi cum ar putea cineva să cadă pradă unor astfel de escrocherii, adevărul este că toți facem lucruri greșite și toți suntem potențiale victime. Întregul motiv pentru care schema a funcționat este că a folosit propriile puncte forte ale Apple, entuziasmul orbitor generat în jurul lansării unui nou produs și capacitatea companiei de a anunța surprize.